11/14/2015

Rotopmerkingen en schuldgevoelens | Weekdagboek

Week 45 (Maandag 2 november - Zondag 8 november)



Dinsdag
Ik ben een nieuw verhaal begonnen en ik ben behoorlijk enthousiast. Als mensen mij vragen waar ik mijn inspiratie vandaan haal, antwoord ik meestal met 'de douche'. Want echt waar: als ik even niet meer weet wat ik moet, stap ik onder de douche en kom ik met de geniaalste dingen aanzetten. Maar dit idee ontstond niet onder de douche, nee, het ontstond in mijn bed. Toen mijn ogen bijna dichtvielen van vermoeidheid, moest ik het licht weer aandoen om vervolgens twee pagina's in mijn notitieboekje vol te krabbelen. Ik heb daarna heerlijk geslapen.

Donderdag
Vandaag heb ik geleerd dat opmerkingen die niet kwetsend bedoeld zijn (tenminste, daar ga ik vanuit) mij best rot kunnen laten voelen. Ik wil verder niks over de context kwijt, maar iemand vertelde me vandaag dat ik eruit zag als veertien jaar. Oké, twee jaar geleden was ik veertien. Toen zag ik er anders uit. Ik straalde achteraf gezien een en al onzekerheid uit. Ik hoopte dat dit inmiddels weg zou zijn, maar met die opmerking had ik weer even het gevoel dat ik dat onzekere meisje was. Als je dit ooit leest: je wordt bedankt.

Vrijdag 
Ik heb gelogen om ergens onderuit te komen. Stom van me eigenlijk. Ik voel me er niet eens schuldig over.

Zondag
Ik heb mijn eerste maandelijkse videodagboek vandaag opgenomen. Het is nog een beetje onwennig om tegen een camera te praten, maar ik vond het tof. Met in mijn achterhoofd het idee dat ik die video's over twintig jaar terug ga zien, doe ik het met liefde. Hij is twintig minuten lang geworden. Ik wist niet dat ik zoveel tegen mezelf te zeggen kon hebben.


Note: Mijn weekdagboeken komen in het vervolg elke zaterdag. Dan heb ik de tijd om ze over te typen, vanuit mijn notitieboekje naar digitaal papier.

Liefs,
Zomerkind

11 opmerkingen :

  1. Ah wat een fijne blog heb je, schrijft ook zo fijn! Ik ben benieuwd naar je videodagboek! (als je die online zet) Liefs Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Emma! Ik moet je helaas wel teleurstellen: de videodagboeken zet ik voor geen goud online. Nee, daar heb ik absoluut de moed niet voor en stiekem zijn ze ook echt puur bedoeld voor de oudere ik (:

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige blog naam heb je verzonnen! Ik kijk uit naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, wat cool dat je een videodagboek opneemt! Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, maar inderdaad om privé te houden, haha. Heel leuke dagboekjes trouwens, ik krijg ook altijd de beste ideeën in m'n bed, maar vaak ben ik te lui om ze te gaan opschrijven, denk ik van 'ik weet het morgen vast nog', wat eigenlijk nooit het geval is, haha. Liefs en fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut doen! Ik keek stiekem mijn videodagboek vanmiddag nog terug, raar om te zien (vooral omdat ik hij nog best recent is), maar als ik me dan inleef in mezelf over een jaar of twintig, lijkt het me juist heel erg leuk. Jij nog een fijne avond!

      Verwijderen
  4. Oh wat heb je een leuke blog! Echt origineel zo'n dagboek online, dat heb ik nog nooit eerder gezien eigenlijk. Je bent zeker niet het enige onzeker meisje hoor, ik ben er namelijk ook wel een! En dat je dan toch nog de moed er voor hebt om een blog te beginnen, ik ga je zeker elk weekend volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, heel erg lief van je. Ik hoop dat ik je niet teleur ga stellen met mijn dagboekjes (:

      Verwijderen
  5. Jou blog is ook echt super leuk, met veel talent!! Je schrijft echt fijn :) Ook jij hebt een nieuwe volger aan de haak geslagen, en ik ben heel benieuwd naar de komende blogposts en verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Dilys! Datzelfde geldt voor jou, maar dat had ik geloof ik al ergens gezegd :)

      Verwijderen
  6. Owh, wat rot dat iemand aan je vroeg of je veertien was! Misschien kan die persoon niet goed leeftijden inschatten? (Daar suck ik namelijk ook behoorlijk in...) Maar goed, ik wil niet goedpraten wat die persoon zei. Ik krijg vaak ideeën in bed, maar ben veel te lui om ze nog op te schrijven! Met als gevolg dat ik het de dag nadien totaal vergeten ben...

    BeantwoordenVerwijderen