6/22/2016

En nu zijn het echt zomerkrabbels | Dagboek

22 juni 2016, 14:55 uur 
second day of summer
Mijn laptopscherm staat op zijn allerhelderst, en toch moet ik door de zon mijn ogen tot spleetjes knijpen om goed te kunnen zien wat er zich op het scherm bevindt. De zon brandt op mijn huid. Ik had me eigenlijk moeten insmeren met zonnebrandcrème, maar eigenlijk kan het me niet veel schelen. De aftersun staat binnen klaar en bovendien vind ik het heerlijk om later de velletjes van mijn huid af te pulken. 

Ik bevind me op het dak van het huis waar ik woon. Het dak grenst aan mijn slaapkamer en is ook nog eens alleen toegankelijk  vanuit mijn slaapkamer. Het is mijn privédakterras (duur woord, maar het is heus niet zo luxe als het woord mogelijk doet vermoeden -  er staan geen eens stoelen). Het is de plek waar ik altijd ga zitten, mits het niet giet van de regen of vriest van de koud. Ik kan hier nadenken, alleen zijn en genieten. Ik voel me hier net een soort king of the world. En mijn uitzicht is ook nog eens pittig goed. 's Avonds kan ik genieten van het ondergaan van de zon en 's ochtends is het er nog heerlijk koel. Zomerkrabbels is hier bedacht, ontstaan en uitgevoerd. Mijn komende dagboekstukjes zullen hier geschreven worden.

Op het moment ben ik dan wel alleen, maar ik voel me toch niet helemaal alleen. Ik ben omringd door een graad of vierentwintig, een tropisch briesje en de geluiden van vogels, de buurtkinderen en de verbouwende buurman. Verder zie ik beestjes vliegen en zie ik in de boom een dikke stadsduif, wiens poep ik laatst vervloekte omdat ik er in was gaan staan. 

Er staan me nog een hoop van dit soort dagen te wachten. Zwoele zomerdagen, waarop ik ijsjes kan eten en de schuld mag geven aan het feit dat het zo warm is. Waarop ik in korte topjes zonder mouwen en met zweetoksels rond kan lopen. Waarop ik naast ijsjes ook al het andere zomerfruit weer kan eten; watermeloen (halleluja), cantaloupe, galiameloen, aardbeien, bramen, nectarines, perziken, druiven, bessen, mango. En ik ga er van genieten, that's for sure. Sinds de zomer voorbij was, keek ik er immers al naar uit. 

Ik heb mijn online dagboekje gemist en zolang het zomer blijft, kom ik hier weer om te krabbelen. Zomerkrabbels begon ik in de herfst, heeft de winter en de lente overleefd en nu is het beste seizoen aangebroken. Nu zijn het pas echte zomerkrabbels. Op een fijne zomer!

Liefs,
Zomerkind

1 opmerking :

  1. Wat mooi geschreven! Ik zie het helemaal voor me, zeker dat van dat laptopscherm dat je in de zomerdagen niet goed kan zien. Maar he, alles beter dan regen zeker :) Geniet van je zomer! Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen