11/24/2015

Sokkenvriendjes | Column

Wanneer je mij in bed vindt zonder sokken om mijn voeten, kan je over een wonder spreken. Maak mij dan alsjeblieft wakker en vraag of ik wel helemaal lekker ben. Want deze sokkenverslindster kan niet slapen zonder het veilige gevoel van sokken om haar voeten, net als een klein kind dat niet zonder knuffel kan. 

Als ik bij iemand een heel betoog houd over het feit dat ik 's nachts sokken draag en dat ik niet gek ben door dat te doen en zij wel door het niet te doen, komen mensen vaak aanzetten met het argument dat slapen met sokken ongezond zou zijn. En dat is precies wat ik nu voor eens en altijd uit de wereld wil halen. Slapen met sokken aan is namelijk niet ongezond, integendeel. Volgens diverse artikels die ik zoal tegenkom op internet is het juist wél gezond, omdat warme voeten het in slaap vallen bevordert (bron,en ik zou nog véél meer bronnen kunnen vermelden). 

Bovendien heb ik altijd nog een argument dat voor het oprapen ligt: ik ben een zomerkind en houd van warmte. Sokken zijn wat warmte betreft voornamelijk in de winter een uitkomst. Wanneer de regen op mijn dakraam tikt, de wind hoorbaar door de bomen glijdt en de verwarming het begeeft, heb ik toch nog een klein beetje een zomers gevoel. 

Dus aan alle sokkenhaters onder ons: laat het duidelijk zijn, laat mijn vriendjes gewoon zitten en geniet van een betere nachtrust. Graag gedaan, welkom bij de club en welterusten alvast. 

Liefs,
Zomerkind

2 opmerkingen :

  1. Wie houdt er nou niet van sokken?! Ik in ieder geval wel. Al slaap ik niet elke avond met zachte sokken om m'n pootjes heen.. Soms vind ik het fijn, maar soms ook juist weer niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sokken kán je toch niet haten? Ze houden je inderdaad lekker warm tijdens de winter! En ook, blote voeten vind ik echt vies (klinkt raar, I know, hahah!). Ik slaap ook vaak met sokken aan, maar eenmaal mijn voeten lekker warm hebben zal ik ze toch uitdoen.

    BeantwoordenVerwijderen