11/21/2015

Ugh-dagen | Weekdagboek

Week 45 (Maandag 9 november - Zondag 15 november)


Maandag

Uit mijn comfortzone stappen, confrontaties aangaan en openstaan voor nieuwe mensen. Drie dingen die ik onwijs moeilijk vind, maar wat ik wel allemaal heb gedaan vandaag werkende als vakkenvuller. En daarom ben ik best een beetje trots op mezelf. Desondanks is mijn rug er wat minder blij mee.

Dinsdag
Al heel lang weet ik dat ik journalistiek wil gaan studeren. Volgend jaar is het eindelijk zover, tenzij ik ga zakken, maar over het algemeen ben ik heel optimistisch. En vandaag mocht ik iemand interviewen voor school. Praten en vragen stellen zijn niet mijn sterkste kanten, maar toch vond ik het geweldig en ging het mij behoorlijk goed af. Ik wil nog een keertje iemand interviewen. Wie biedt zich aan?

Woensdag
Ik lees op allerlei blogs gastblogs. Vind ik heel erg leuk. Het hele principe van gastbloggen eigenlijk. Op het moment zie ik gastbloggen wel als een leuke uitdaging. Dus als iemand me nodig heeft: voel je geroepen, ik schrijf graag eenmalig een gastblog voor jouw blog. Helemaal gratis en voor niets. (Dit is meer reclame dan een dagboekstukje besef ik me nu. Maar ik meen het wel serieus.)

Donderdag
Als ik mijn dag vandaag in een woord moest beschrijven zou het 'ugh' zijn. Niet dat dat woord in het woordenboek staat en goed Nederlands is, maar dat doet er vandaag even niet toe. Hoewel mijn week goed begon, kon ik het vandaag niet opbrengen degene te zijn die mensen willen dat ik ben. Want ik ben gewoon mezelf en daarbij hoort dat ik niet altijd zin heb om rekening te houden met de rest van de mensheid.

Zaterdag
Wat is er in hemelsnaam allemaal gebeurd? Ik wilde eigenlijk helemaal niks schrijven over de aanslagen in Parijs, want er staat genoeg over op het internet, maar ik ben er zelf behoorlijk door aangeslagen (woordspeling) en kan het niet laten. Als ik teruglees wat ik donderdag heb geschreven over mijn dag, kan ik me alleen maar bedenken wat een aansteller ik eigenlijk was. Mijn dag was dan niet super, maar die van de mensen in Parijs was helemaal afgrijzelijk. Als mijn dag 'ugh' was, dan was het gisteren en vandaag voor alle mensen een UGH-dag. 

Liefs,
Zomerkind

2 opmerkingen :

  1. Wat goed van je dat je een baantje hebt! Ik vond het eerst ook dood eng, zo'n baantje, je kent niemand en je moet toch met ze werken. En over journalistiek, dat had ik eigenlijk niet verwacht! Maar als je het leuk vind dan komt het vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg hé, ik moest ook onlangs terugdenken aan iets wat er gebeurde de dag voor de aanslagen: toen kwam een meneer van de beveiliging in ons auditorium binnen en zei dat er een verdacht pakketje was. Waarop de professor doodleuk zei van 'we doen nog even voort hoor'. Als ik eraan denk wat er de volgende dag gebeurde, brr! Hopelijk is deze week wat minder ugh! :) Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen