12/12/2015

Onzekerheden en sinterklaasgedoe | Weekdagboek

Week 48 (Maandag 30 november - Zondag 6 december)


Maandag

De dag van vandaag wil ik de titel 'hectisch' meegeven en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Zoveel nieuwe mensen, nieuwe indrukken en dat terwijl ik het liefst gewoon alleen met mezelf ben. Toch ben ik ergens wel trots op mezelf. Ik ben verlegen, onzeker, maar vandaag was goed.

Dinsdag
De decembermaand is aangebroken (no shit). Mensen zien december vaak als de gezelligste maand van het jaar, maar voor mij is het een afsluiter van een gruwelijk jaar. Verder doe ik niet aan verplichte feestdagen en maak ik er mijn eigen maand wel van. Opdat 2016 wat leukere dingen in petto heeft.

Donderdag
Is het al zomer? Het slechte weer maakt me bijna depressief, ik mis mijn grote liefde: de zon.

Zaterdag
Afgelopen middag rond een uur of vier kwam ik erachter dat vandaag sinterklaas gevierd wordt. Zoals ik eerder deze week al schreef: ik doe niet aan verplichte feestdagen, zo ook niet aan sinterklaas. Nee, wat mij betreft is die onzin allemaal puur commercieel. Ik zou een hele pagina kunnen schrijven met argumenten waarom ik geen sinterklaas vier. Ik weet niet of dat heel erg gewaardeerd gaat worden. Mensen vinden het immers raar dat ik niet meedoe. Hmpf, laat me lekker.

Liefs,
Zomerkind

3 opmerkingen :

  1. Spijtig dat je niet aan feestdagen doet! Maar ik snap je argumenten wel, al doe ik het gewoon voor de gezelligheid haha. Ik mis de zomer ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp langs een kant wel dat je niet meedoet aan de feestdagen, maar bij ons thuis draait het vooral rond de gezelligheid en het samen zijn met familie! Aan cadeautjes uitdelen wordt er niet echt gedaan, want daar draait het tenslotte niet echt om. Ik mis de zomer ook, zeker op dagen als deze als je staat te rillen van de koude!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij sommige feestdagen snap ik het wel, zoals met kerst. Dat vind ij dan weer niet zo leuk maar sinterklaas zou ik niet over willen slaan ! Leuke surprises maken en gezellig met je familie of vrienden zitten. Ik wil ook zo graag dat het zomer is, lekker warm !

    BeantwoordenVerwijderen