1/02/2016

Het leven vieren | Weekdagboek

Week 52 (Maandag 21 december - Zondag 27 december)


Maandag
Zelf bepalen wat, wanneer en hoe ik iets ga doen, zonder verplichtingen of commentaar van anderen is echt een geschenk uit de hemel. Was het altijd maar vakantie.

Woensdag
De drang om iets te doen is bij mij altijd aanwezig als ik niks nuttigs aan het doen ben. Een stuk wandelen om mijn hoofd te legen, creatief met mijn handen bezig zijn, voor mijn part zelfs dansen als een debiel. Want stilzitten is niet is wat ik te lang aankan.


Vrijdag en zaterdag
Kerst. Wat moet ik met je? Mezelf opsluiten in mijn isolement a.k.a slaapkamer lijkt mij het verstandigst. Roep mij maar weer als deze gekte voorbij is.

Oké, oké. Dat opsluiten is overdreven en ik stel me aan. Eigenwijs als ik ben doe ik gewoon alsof het een doodnormale dag is. Ik vier het leven vandaag op mijn eigen manier, door gewoon te doen wat ik op een doorsnee kerstvakantiedag zou doen.

Zondag
Wanneer het jaar zijn einde nadert, ga ik altijd denken in 'laatstes'. Dit is de laatste zondag van het jaar. Dit is de laatste keer dat ik bloemkool eet, dit is de laatste keer dat ik mijn bed opmaak, dit is het laatste weekdagboek, enz. Grappig eigenlijk, want zodra het jaar begonnen is ga ik denken in 'eerstes'. Ik vind het maar een gekke gewoonte.

Liefs,
Zomerkind

1 opmerking :

  1. Als ik dit lees krijg ik meteen heimwee naar de vakantie. Vooral het eerste, gewoon doen wat je zelf wil, het aller fijnste van de vakantie. Ook al is het hier al veel te laat voor, nog een gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen